Incidentele opvang

 

Incidentele opvang


Onder incidentele opvang verstaan wij extra opvang buiten de vaste contractdagen om. Een aanvraag voor extra opvang kan uitsluitend digitaal ingediend worden. U stuurt daarvoor een mail naar ruilen@kinderopvanghaarlemmermeer.nl . De medewerkers van Customer Care behandelen uw aanvraag uiterlijk de volgende werkdag en u ontvangt het antwoord per mail. Incidentele opvang is een extra service, die volledig afhankelijk is van de bezetting van de groep voor de dag dat incidentele opvang wordt aangevraagd. Zit de groep vol op de gewenste dag, dan is er geen incidentele opvang op die dag mogelijk. Voor incidentele opvang betaalt u per dagdeel of hele dag, tenzij u genoeg ruiltegoed gespaard heeft. Een eenmaal goedgekeurde aanvraag voor incidentele opvang kan niet worden ingetrokken; u ontvangt dan wel de rekening.

 

Dringend opvang nodig, maar de groep zit vol?

Als er geen plaats is op de eigen groep en u toch dringend opvang nodig heeft op een bepaalde dag, kan er telefonisch of per email contact worden opgenomen met het Customer Care Team of de leidinggevende. Er zal dan gekeken worden of er eenmalig plaats is op een andere groep. U dient hiervoor per mail wel toestemming te geven, dat is een wettelijke verplichting.

 

Meld uw kind af via het ouderportaal als het een dag niet komt

Als uw kind niet komt op een vaste dag, bijvoorbeeld door vakantie, verzoeken wij u uw kind digitaal via het ouderportaal af te melden en het liefst zo vroeg mogelijk. Met name het op tijd doorgeven van vakanties biedt lege plaatsen op de groep, waardoor andere ouders de ruimte krijgen om incidentele opvang of een ruildag aan te vragen. Een groot voordeel van het afmelden is dat u op die manier een urentegoed opbouwt, wat later weer kan worden gebruikt voor een ruildag.

 

Wanneer moet u extra betalen?

ls er geen (passend) tegoed meer beschikbaar dan zal er automatisch een factuur gegenereerd
worden op basis van de toekenning van een aanvraag voor incidentele opvang. Dit geldt ook in het
geval van incidentele opvang op een andere groep dan waar het kind geplaatst is.

 

Flexibele opvang

Werkt u niet op vaste, maar op wisselende dagen? Neem contact op met Customer Care voor de
mogelijkheden van een flexibel contract. Heeft u al een flexibel contract? Bovenstaande regels
betreffende incidentele opvang en ruilen zijn dan niet van toepassing! Wij voeren nl. apart de door u
gewenste opvangdagen in, aan de hand van uw maandrooster. Voor wijzigingen in uw rooster neemt
u apart contact op met Customer Care en hiervoor gelden aparte afspraken.

 

Incidentele opvang in de kerstweek

In de week tussen kerst en oud en nieuw zijn de meeste vestigingen gesloten. Deze dagen zitten niet
in het contract van ouders. Ouders kunnen gebruik maken van incidentele opvang op de daarvoor
geopende locaties. Het ruiltegoed kan NIET voor deze dagen worden ingezet, omdat de locatie apart
open gaat en het personeel hier apart voor wordt ingezet.

Contact

Wagnerlaan 59
2151 GV Nieuw Vennep
023 567 20 20

Stuur een mail

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte en schrijf je hier in voor de SKH nieuwsbrief.

Verstuur

 

Lees meer over ons pedagogisch beleid
Meer weten? Wij helpen je graag verder.
Neem contact opPlan rondleidingSchrijf je kind inDownload brochureBereken kosten
Alle rechten voorbehouden aan SKH 2018  |  Created by Clic.nl